Pájení solárů

Post Reply
kajus
Posts: 19
Joined: Fri Jan 25, 2019 4:36 pm

Pájení solárů

Post by kajus » Sat Jan 11, 2020 10:10 am

Ahoj,

bojuju s pájením solárů dohromady, mám tyto (https://www.ebay.com/itm/100Pcs-Solar-P ... 3175815656), z horní strany cín krásně chytá, ale ze spodní je to absolutně nesmáčivé, cín se vůbec nechytne. Nemáte s tím někdo zkušenost? Jak soláry pájíte?

TT7
Posts: 31
Joined: Sun Feb 03, 2019 2:20 pm

Re: Pájení solárů

Post by TT7 » Sat Jan 11, 2020 2:14 pm

Nedávno jsem po radě z jednoho fóra zkoušel tyto panely pájet s pomocí pájecí pasty a horkovzdušné páječky. Jeví se to zatím jako nejšetrnější a nejjistější způsob, se kterým jsem se setkal.
IMG_4661 solar cell soldering.JPG
IMG_4661 solar cell soldering.JPG (127.15 KiB) Viewed 325 times
IMG_4658 solar cell soldering.JPG
IMG_4658 solar cell soldering.JPG (58.2 KiB) Viewed 325 times
Jinak dřív jsem používal páječku se širokým hrotem, co nejrychleji se na kontakty pokusil nanést vrstvu cínu a nakonec k nanesené vrstvě připájel dráty. Vrstva cínu se ale nikdy nenanesla rovnoměrně a při delším pájení cín přestal chytat úplně.

kajus
Posts: 19
Joined: Fri Jan 25, 2019 4:36 pm

Re: Pájení solárů

Post by kajus » Sun Jan 12, 2020 9:04 pm

Problém je, že na horní straně cín chytne krásně, ale na spodní není ani náznak, že by začal smáčet tu plošku. Ani když to zkouším na čerstvý panel, který nebyl tepelně zatěžován. Tak nevím, jestli číňan zmršil dávku, nebo jestli to je běžné chování...

TT7
Posts: 31
Joined: Sun Feb 03, 2019 2:20 pm

Re: Pájení solárů

Post by TT7 » Sun Jan 12, 2020 9:37 pm

Nevím, nedokážu říct. Obecně se ty panely špatně pají. Cín nechytá, panely praskají. V minulosti jsem zkoušel dvě různá tavidla, zkoušel jsem povrch lehce poškrábat, jestli potom nebude cín chytat lépe, zkoušel jsem pájet s co nejnižší teplotou hrotu... Nic z toho nefungovalo spolehlivě. Ani výše popsaná metoda se širokým hrotem nevede k tomu, že se cín chytí všude. Vzniknou tak jen místa, kde se chytí, ke kterým následně připájím dráty. S tou pájecí pastou a horkým vzduchem byl výsledek vynikající, ale prozatím mám za sebou jen omezený počet pokusů.

Jakub_Nagy
Posts: 30
Joined: Tue Jan 08, 2019 7:46 pm
Location: Bratislava

Re: Pájení solárů

Post by Jakub_Nagy » Mon Jan 13, 2020 4:12 pm

Dajú sa použiť rôzne vodivé pásky alebo expoxidy, ktoré nevyžadujú vôbec žiadne teplo na aplikáciu. Napríklad: https://www.henkel-adhesives.com/us/en/ ... sives.html

Post Reply